Trondheim Calling | Nytt konferanseslipp!

Nytt konferanseslipp!

Nå er 5 nye konferanseposter klare til Trondheim Calling 2018! Onsdag 8. nov ved midnatt stiger prisen på delegatpass, husk å sikre deg early bird delegatpass til kun 950,-

Samtale: Hvordan bygge

morgendagens norske headlinere?

Hvordan jobber festivalene, agenter og managere for å få nye norske artister opp til billettselgende headlinere?

Hvor viktig er det for festivalene at det satses på norsk musikk, og er det god økonomi i det? Jobber arrangører nok med å fornye seg programmessig eller er det vanskelig å få arrangører til å satse på nye artister og sjangere?

Kan en festival lage en strategi for å putte ny norsk i programmet og også vinne nytt publikum på det?

Panelet består av:

  • Silje Borgan (Little Big Sister PR og management)
  • Claes Olsen (Øyafestivalen)
  • Ottar Schanke Eikum (Nordic Live, Malakoff Rockfestival, Sarpsborgfestivalen)
  • PC Rae (Slottsfjell og Mandelbaum Management)
Foto: Einar Aslaksen

Digital markedsføring 

med små og store budsjetter

Sindre Horseby og Simen Idsøe Eidsvåg fra Sesong 1 snakker om hvordan de jobber med mulighetene i digital markedsføring, og analyse og optimalisering av kampanjer. Men funker det uten en historie å fortelle? 

Sesong 1 har i løpet av kort tid fått mye erfaring fra kampanjer i Norge og resten av verden med band som Sivert Høyem, Kari Bremnes, Arif, Ingebjørg Bratland, Enrique Iglesias, Bugge Wesseltoft, Hellbillies med flere.

Hvordan nå et publikum 

med din digitale utgivelse?

Hvordan legger du til rette for at musikken din får den sjansen den fortjener og ikke forsvinner blant de 20 000 andre låtene som gis ut hver dag?

I dagens musikkbransje er det ikke nok å bare gi ut musikk i håp om at folk skal oppdage den av seg selv, du må også ha en plan for hva du skal gjøre med den etter den er lastet opp for salg og streaming. 

Jarle Savio forklarer deg hvem som er dine viktigste fans, hvordan du tar vare på potensielle fans og hvilke fremgangsmåter du bør bruke for å nå ut til et publikum med din musikk.

Hvilket ansvar har arrangøren?

Har arrangøren ansvar for å dokumentere det de gjør i forhold til sikkerhet og HMS og hva skulle du ønske at du hadde dokumentert om det oppstår en ulykke på ditt arrangement? 

Hva med andre aktører? Behøver vi å dokumentere det vi gjør, vi har jo kontrakter og ridere? Hvem bør dokumentere hva? 

Svein Egil Hernes vil i dette 2-timers foredraget trekke fram noen eksempler på rettspraksis og eksempler på god praksis og godt planverk og det blir samtaler rundt temaer som: Hvorfor bør vi dokumentere, hva er tilfredsstillende dokumentasjon.

Foto: Lasse Berre

Rikskonsertene er død – 

hva nå, freelancemusiker?

Rikskonsertene som produserende musikkinstitusjon finnes ikke lenger. I stedet har vi fått «Kulturtanken»  - en statlig etat som jobber med å finne sin rolle. Samtidig har fylkeskommunene fått det operative ansvaret for Den kulturelle skolesekken der svært mange kunstnere fra det frie feltet har store arbeidsoppdrag.

Men fylkene er avhengige av å få gode konsertprogram fra oppegående kunstnere som har et budskap til aldersgruppen 6 – 19 år. Hva skal til for å få oppdrag i Den kulturelle skolesekken? Når Rikskonsertene er borte, hva slags rutiner gjelder nå? 

Dette er foredraget for deg som ønsker å turnere land og strand for Den kulturelle skolesekken.

Tilgjengelighet

Vi bruker informasjonskapsler og analyserer besøk. Les vår personvernserklæring.