1. - 3. Februar 2018

Trondheim Sentrum

Samtale: Hvordan bygge morgendagens norske headlinere?

Rockheim Sal

Hvordan jobber festivalene, agenter og managere for å få nye norske artister opp til billettselgende headlinere?

Einar Aslaksen

Digital markedsføring med små og store budsjetter

Clarion Livingroom 4

Sindre Horseby og Simen Idsøe Eidsvåg fra Sesong 1 snakker om hvordan de jobber med mulighetene i digital markedsføring, og analyse og optimalisering av kampanjer. Men funker det uten en historie å fortelle? 

Hvordan nå et publikum med din digitale utgivelse?

Clarion Livingroom 4

Hvordan legger du til rette for at musikken din får den sjansen den fortjener og ikke forsvinner blant de 20 000 andre låtene som gis ut hver dag?

Hvilket ansvar har arrangøren?

Mediateket

Har arrangøren ansvar for å dokumentere det de gjør i forhold til sikkerhet og HMS og hva skulle du ønske at du hadde dokumentert om det oppstår en ulykke på ditt arrangement? 

Lasse Berre

Rikskonsertene er død – hva nå, freelancemusiker?

Clarion Livingroom 4

Rikskonsertene som produserende musikkinstitusjon finnes ikke lenger. I stedet har vi fått «Kulturtanken»  - en statlig etat som jobber med å finne sin rolle. Samtidig har fylkeskommunene fått det operative ansvaret for Den kulturelle skolesekken der svært mange kunstnere fra det frie feltet har store arbeidsoppdrag.

Dave Raphael

Den kreative prosessen - Samtale med Bent Sæther

Rockheim Sal

Hvordan fant Motorpsycho sin kunsteriske form på de tidlige albumene og har låtskriver-prosessen forandret seg oppgjennom årene og de ulike fasene til bandet?

Samtale: Styrets rolle i kulturlivet

Rockheim Sal

Hva en kan forvente seg av ett styre innenfor kulturlivet, bør det jobbe som kontrollerende organ eller ta en mer aktiv rolle?

Panel: Ringvirkninger i praksis for opplevelsesnæringene?

Rockheim Sal

Det snakkes ofte om ringvirkninger i forbindelse med opplevelsesnæringen, og da gjerne opp mot hotell- og reiselivsbransjen. Hva skal til for å videreutvikle denne synergien? Hva er på plass i dag og hva må utbedres?

Hvordan lykkes med annonsering på Facebook og Instagram?

Clarion Livingroom 4

Elisabeth kommer til Trondheim Calling for å snakke om hvordan du kan oppnå bedre resultater med dine Facebook- og Instagramannonser ved å bruke testing og måling som dine viktigste verktøy.

Konsertfotografi

Clarion Livingroom 4

Noen av de mest ikoniske øyeblikkene fra populærkulturens historie er  konsert-fotografi knipset av fotografer som var på rett plass til rett tid. Tidligere havnet bildene ofte på albumcover, i nyere tid har konsertfotografiet blitt veldig viktige for festivaler og artister i sosiale media. 

Konsertproduksjon for papirpushere

Rockheim Sal

Musikkutstyrsordningen inviterer til foredrag med Anne Amundsen Myrseth om verdien av en god "advance"/preproduksjon og tar oss gjennom prosessen fra en konsert er booket fram til showdag. 

Markedsføring i musikktjenestene: Spillelisteplugging

Clarion Livingroom 4

Synlighet i musikktjenstene blir viktigere og viktigere i dagens streamingmarked. Hvordan gjøre musikken din synlig i konkurranse med 40 mill andre tracks? 

Den nye kassaloven

Clarion Livingroom 4

En ny kassalov tredde i kraft 1. januar 2017. Hva har dette å si for deg som arrangør?

Studentersamfundet foto.samfundet.no

Fagdag og møteplass for studentarrangører

Studentersamfundet i Trondhjem

Under Trondheim Calling 2018 vil deler av konsertprogrammet for første gang finne sted på Studentersamfundet i Trondhjem. I den forbindelse setter opp en egen fagdag og møteplass for studentarrangørene under Trondheim Calling.