Verdien av fans

Presenteres av Trondheim Calling

Mange er opptatt av tall, antall views og hvordan man kan nå flest mulig mennesker. Hva skjer om man heller ser på hva som skjer med de man faktisk treffer og hvordan man kan treffe de på best mulig måte? I denne praten skal vi se nærmere på verdien av fans: Hvordan kan man jobbe for å skape engasjement blant de som bryr seg mest, nemlig fansen? Hvilke tanker/strategier har artist/apparat for hvordan det er å være fan av artisten? Og hvordan jobber man for å opprettholde en lojal fanbase?

Deltakere

Moderator | MARTHE VEE
Marthe Vee er manager og prosjektleder i Little Big Sister, hvor hun jobber tett med artister som Gabrielle, Ary og Sval. Hun er utdannet journalist.

Simen Idsøe Eidsvåg
Simen er utdannet tekstforfatter fra Westerdals og jobber som kreativ leder i Sesong 1. Han har vokst opp i musikkbransjen og har vunnet flere nasjonale- og internasjonale priser for kampanjer han har gjort for band som Kaizers Orchestra og Sondre Justad. Karrieren hans startet med deltidsjobb bak disken i Free Record Shop på Egertorget, før han jobbet tre år i EMI. Han var med å starte HES i 2010 og Sesong 1 i 2016.

Silje Larsen Borgan
Silje Larsen Borgan er daglig leder i managementselskapet Little Big Sister, hvor hun også er manager for artister som Karpe, Emilie Nicolas og Marit Larsen.

Jarle Savio
Jarle Savio er Country Manager i Danmark Music Group, driver plateselskapet TBC Records og jobber med veiledning og mentoring av artister og plateselskaper i Longyear United. Tidligere har han vært konsertarrangør, bookingagent, sjef for by:Larm live, A&R manager i EMI Music samt jobbet med distribusjon i Phonofile.