→ Torsdag kl. 14.00 i Vega
Presenteres av Musikkforleggerne
De siste årene har oppkjøp og sammenslåinger av musikkselskaper preget musikkbransjen og endret landskapet for både små og store aktører. Hva betyr det økonomisk, administrativt og kreativt for forlagene og opphaverne å drifte på egen hånd, versus å være en del av et større selskap? Er det mulig å virke som et lite selskap, nasjonalt og internasjonalt? Hvordan kan det å bli en del av en større aktør endre alt fra økonomi og drift til kreativ frihet? Panelet lover innsikt og refleksjoner rundt fremtiden for musikkselskaper i en bransje i stadig forandring.
Deltakere
Moderator: SARAH WINONA SORTLAND
Sarah jobber som kommunikasjonsansvarlig for Musikkforleggerne. Hun har bakgrunn som kulturjournalist, pressesjef for Slottsfjell og manager og promo for artister.
Paneldeltakere:
KRISTINE BJØRNSTAD
Managing Partner at label group Sounds Like Gold (777 MUSIC, Propeller, Indie Recordings, Grappa), manager for boy pablo and Lars Vaular, MD at 777 MUSIC Publishing, board member at Musikkforleggerne.
KAI ROBØLE
Creative Director at peermusic Arctic Rights Norway, Founder and CEO at Waterfall Music, former Member of the board, vice chair and head of the distribution committee at TONO.
ROBIN JENSSEN
Robin Jenssen er CEO for Dsign Music AS og KREATION Music Rights Europe AB. Med en karriere som strekker seg over tre tiår, har han vært aktivt involvert både på den kreative og administrative siden av musikkbransjen.
Siden oppstarten av Dsign Music i 2004 og som sjef for EKKO Music Rights Europe fra 2016 til juni 2023, omtales han som en pioner innen K-pop og har vært med på å bygge bro mellom øst og vest. Han har vært involvert i noen av de mest ikoniske og kommersielt suksessfulle hits i K-pop-historien, og har bidratt til over 700 utgivelser, ca 300 førsteplasser på ulike Billboard-lister, over 15 milliarder streams, 200 millioner solgte fysiske enheter og to Grammy-nominasjoner.