Presenteres av Musikkontoret Tempo
De aller fleste av oss samhandler med algoritmer hver eneste dag, også ofte når vi ikke er klar over det. Algoritmene er en sentral del av de digitale plattformene kulturen avhenger av for å få distribuert, promotert og i enkelte tilfeller generert produktet sitt. Men hvor god kjennskap har vi egentlig til algoritmer, infrastrukturen og dets funksjonalitet?
Winther-Henriksen vil se nærmere på logikken bak algoritmers funksjonalitet, infrastrukturen de utgjør og måter vi kan benytte den innsikten til å foreta bedre valg med hensyn til vår markedsføringsstrategi og profilering.
Foredragsholder
HERMAN-WINTHER HENRIKSEN, TOOTHFAIRY
Herman Winther-Henriksen jobber i Toothfairy som Creative Director og Head of Marketing. Ved siden av har han startet markedsføringsselskapet Wildfire som har spesialisert seg på promokampanjer av musikk og artister.
Herman har bakgrunn fra Creative Industries Mangement hos BI, teater- og scenekunstproduksjoner og musikkbransjen. Med sin interesse for musikk, mennesker og sitt samfunnsengasjement har mekanismene og konsekvensene av data og algoritmiske infrastrukturer seilt opp som et særlig interessefelt for ham.