Hvordan gå topp 50 i Norge i 2024?

Presenteres av FONO

Hvordan får man egentlig en låt på topp 50-lista i Norge om dagen? For å bli klokere på dette får vi besøk av Maria Bringsjord, Tobias Teigen, Ulysse Bonflis og Herman Winther Henriksen. Med flere plasseringer inne på topp 50 i bagasjen, kommer de for å dele erfaringer og innsikt om hvordan de jobber og hvilke strategier de har brukt for å få det til.

Deltakere

Moderator: MARIA BRINGSJORD, MTG MUSIC
Maria Lindtun Bringsjord har jobbet i plateselskapet MTG Music siden 2013. Hun jobber som label manager og A&R. Før musikkbransjen ble en del av hverdagen, jobbet Maria med TV-produksjon. Hun jobber fortsatt med TV mellom utgivelser og promotering som regissør på ulike produksjoner. I 2020 ble hun også manager for den norske artisten «Bølgen». Ved siden av MTG Music har hun jobbet for FONO, Norges uavhengige-plateselskapsforening de siste årene som koordinator. Hun var også en av de som startet det norske kapittelet til Shesaid.so.

TOBIAS TEIGEN, TOOTHFAIRY
Tobias Teigen er daglig leder i Toothfairy, et av Norges mest inflytelsesrike, uavhengig musikkselskap. Med Toothfairy Studios, et av Nordens største studiokompleks, jobber Toothfairy blant annet med management, plateselskap og forlag fra Toothfairy House, et coworking space for kreative selskaper i Sandvika. Toothfairy jobber blant annet med Jonathan Floyd, 3tos, Coucheron, Benjamin Giørtz, JNS, By:Songs, Olav Stubberud, Galleri Duer +++

ULYSSE BONFLIS, DISTORTION
Ulysse er dagling leder i Distortion. Det under ett år gamle selskapet har på rekordtid rukket å plassere et titalls topp 50 låter med artister som blant annet Bausa, Golfklubb og Ari Bajgora.

HERMAN WINTHER HENRIKSEN, WILDFIRE
Herman jobber med markedsføringsledelse, markedsinnsikt og data-analyse i nyoppstartede Wildfire.
Han har flere års erfaring i analyse og markedsføring av både teater- og musikkprodukter, og er opptatt av å ha dyp forståelse for hva man selger og hvem man selger det til. Ikke minst, kanalen man selger det igjennom. I samarbeid med plateselskapene Toothfairy og Distortion utvikler Wildfire markedsførings-strategier basert på «big data».