Strategisk kommunikasjon: Hvordan være sitt eget PR-byrå?

Alle

→ Fredag kl. 13.00 på Olav Tryggvason 3

Presenteres av Kulturmeglerne

Hvordan får man musikkprosjektet sitt til å kommunisere – og hvordan kan man som artist, festival eller arrangør bygge varige ringvirkninger gjennom gode historier, samarbeid og strategisk kommunikasjon?

Kulturmeglerne jobber med presse og kommunikasjon for både store og små aktører i musikk- og kulturfeltet, og deler sine erfaringer fra arbeid med alt fra festivaler til enkeltartister. Seniorrådgiver Peder Ebbesen og kommersiell leder Christian Dyresen viser hvordan målrettet kommunikasjon kan være en nøkkel til større gjennomslag – og hvordan gode historier skaper både oppmerksomhet og verdi.

Gjennom eksempler og praktiske råd belyser de hvordan man kan:

  • beskrive sitt prosjekt slik at det treffer og engasjerer
  • bygge en kommunikasjonsstrategi som gir retning og tydelighet
  • være sitt eget PR-apparat i en krevende bransje
  • bruke presse og synlighet som strategiske verktøy

Kulturell og kreativ næring skaper identitet, stolthet, verdi og tilhørighet – og er en kraftfull motor for stedsutvikling. Festivaler, arenaer og kulturaktører bidrar til ringvirkninger for bo-lyst, bli-lyst og kulturell kapital. For å lykkes med dette trengs samarbeid på tvers – mellom kultur, reiseliv, næringsliv og lokalsamfunn.

Gjennom konseptet «Strategisk synlighet – effekt og ringvirkninger for ditt prosjekt» viser Kulturmeglerne hvordan kulturfeltet kan vinne kampen om oppmerksomheten gjennom en innovativ retorikk og strategisk kommunikasjon.

Deltakere

Foredragsholdere:

CHRISTIAN DYRESEN
Nærmere 30 års erfaring fra kulturlivet og PR-bransjen, deriblant 15 år som artist-manager for norske og internasjonale artister og de seneste årene fra destinasjonsutvikling og folkevalgt kulturpolitiker.

PEDEER EBBESEN POLD
Peder Ebbesen Pold er kommunikasjonsrådgiver som har spisskompetanse innen musikk og kultur og kommer fra en bakgrunn som flerårig musikkjournalist.
Han spesialiserer seg på presse, kommunikasjonsstrategi, tekstforfatting rådgivning innen kultursektoren.